logga_hemsida_okt 2017

22 språk på LinkedIn - efterlängtat och strategiskt

Nu i veckan har Linkedin lanserar en version av sitt sociala nätverk speciellt utformat för den kinesiska marknaden.

De böjer för de kinesiska censurlagarna säger en del.

Jag tänker att de kanske gör detta för att minska avståndet till det digitala yrkesnätverk som är överlägsen #1 i Kina. (Klicka på bilden till höger för att se bättre.)

Mina fd kollegor i Tyskland finns med på LinkedIn, men troligtvis är de även med på Xing som har fler än dubbelt så många tyska användare jämfört med LinkedIn.  

LinkedIn har funnits i drygt 10 år, ända fram tills för ett par år sedan kunde man bara ha sin profil på engelska. Numera kan man ha sin profil på 22 språk vilket är 5 fler än för  ett år sedan. Det skall bli spännande att följa utvecklingen. Både i Kina, Tyskland och andra regioner där LinkedIn är en "disputed leader".

Kommentera gärna:

Länkar

Senaste inlägg

Bloggarkiv

Senaste kommentarer

Etiketter